Hírek
2018. Szeptember 25. 13:35, kedd |
PR
Forrás: Arrabona média
A kommunikáció tényleges szerepe egy vállalat életében
Miért elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció egy vállalat életében?
Mit kell tenni azért, hogy a munkatársak is jól érezzék magukat és háborítatlan legyen a céghez való lojalitásuk?
Összefoglaljuk röviden.
Egy vállalat életében nagyon fontos, hogy a munkavállaló minden esetben tudja és megtalálja a helyét az egészben. Hiszen hiába látja ő, hogy mit és mennyit dolgozik, de el kell tudni helyezni magát a vállalat szintjein, hogy láthassa, hogy hol van munka szempontjából, hova tud fejlődni és miért hasznos az, amit ő csinál. Ez elengedhetetlen a pozitív és elégedett légkörhöz. Ha ez megvan, akkor sokkal nehezebben üti fel a fejét a bizonytalanság, az elhanyagoltság, a kirekesztettség érzése. Ilyen például a márkaépítés. Tudnia kell, hogy amit tesz, az miben befolyásolja a márka megítélését, a termékek láthatóságát. Ellenben, ha ez nincs meg, akkor valahol jogosan érzi a munkavállaló, hogy nincs megbecsülve, hiszen még ilyen relatíve apróságokból is ki van hagyva. Minden embernek fontos, hogy megbecsülve érezze magát.
Itt jön a képbe a középvezetés szerepe, mivel ők nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az operatív működés és a kommunikációs stratégia ne szakadjon szét, ne történjenek fennakadások. Pont ők azok, akik összekötik a felső vezetést a beosztottakat, akik kapcsolatot teremtenek közöttük. Ők tolmácsolják mindkét fél részéről a kérdéseket, kéréseket, az esetleges panaszokat a másik felé. Éppen ebből kifolyólag roppant nagy súly van rajtuk, nagyon felelősségteljes munkakör az övék. Amennyiben jó kommunikációs képességekkel rendelkeznek, a legnagyobb konfliktushelyzetben is azonnal tudnak reagálni, és ha nem is azonnal, de gyorsan el tudják simítani őket. Éppen az ő munkájuk az, ami egy jól működő vállalat életében elengedhetetlen, hiszen, ha a munkavállalók válaszokat, megoldásokat kapnak az őket érdeklő és érintő kérdésekre, akkor az a munkájukra is pozitív hatással van. Így megelőzhető a sztrájk, a fluktuáció, sőt még akár motivációként is működhet, inspirálhatja őket a közös célkitűzés.
A szponzoráció kérdése szokott még nagyobb vitákat kiváltani, vagyis, hogy ha egy termék valamilyen értéket képvisel, akkor elvárható, hogy annak a vezetője is adjon magára, képviseljen hasonló minőséget. Ez többnyire a vállalati autó kérdéskörében válik láthatóvá. Ezek között gyakran nem találják meg az összefüggést a beosztottak, ezért ez jelentős konfliktusforrás. Ebben az esetben is érdemes elmagyarázni a helyzetet a beosztottaknak, hiszen magyarázat nélkül felüti a fejét a találgatás, a pletyka, valamint a rosszindulat. Éppen ezért fontos, hogy a márka és a cégvezetők reputációja közti párhuzamot megértsék, hogy ez igenis számít a cég versenyképességének tekintetében. Ahogy Mezriczky László, az Ispiro Consulting Kft. ügyvezetője mondja: „Az a vezető, aki megérti ennek szükségességét, számíthat arra, hogy munkavállalói is elfogadóak, kooperatívak lesznek.”
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR
7 százalékos volt a gyerekinfláció
olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR
K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
sokan borúsan látják a jövőt
2024. November 13. 09:17, szerda | PR
K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.