Hírek
2011. December 14. 14:24, szerda |
Helyi
Forrás: http://atlantix.eu
Hajó és a hajós

Rakonczay Gábor az első magyar Atlanti-óceánt átevező páros férfi tagja, több ezer mérföld óceáni tapasztalattal és három óceánátkeléssel a háta mögött, ismét hajóba száll.
A hajó:
Egyszemélyes óceáni kenu.
Tervezte és építette: Fa Nándor és a Fa Hajó Kft.
Főbb adatai:
Súly: üresen 200 kg, menetkészen kb. 450 kg.
Hossz: 7,5 m
Legnagyobb szélesség: 1,2 m
Merülés: 1 m
Tőkesúly: 30 kg
A hajós:
Rakonczay Gábor: Első magyar Atlanti-óceánt átevező páros férfi tagja, több ezer mérföld óceáni tapasztalattal és három óceánátkeléssel a háta mögött.
Felszerelések:
2 Bracha Outrigger karbon kenu lapát
Kézi vízkészítő (Katadyn 35)
Iridium satelit telefon
2 db Vízálló, ütésálló katonaiToughbook (M34 és CF-18)
2 db kézi GPS
EPIRB
Inverter
Argos bója, a helyzetpont jeladáshoz
Széljelző
Compass (Iránytű)
Radarreflektor
Pozíció fények
Vízálló fényképezőgép
Vízálló kamera
2 db fejlámpa
Kötelek
Lobogók
Tölthető tartós elemek
GPS Chart Plotter
stb...
Mi biztosítja a hajón a szükséges energiát?
Az energia ellátást egy 50 W-os napelem biztosítja, egy töltésszabályzón keresztül tölti fel az akkumulátort, ami így folyamatosan ellátja energiával a hajó fogyasztóit.
Hogyan navigál Gábor?
A navigációhoz Gábor elsősorban az áramlás és széltérkép alapján megszerkesztett útvonalat követi le egy GPS Chart Plotter által, de a fedélzeten megtalálhatóak a papír térképek és a hagyományos navigációs eszközök is.
Hogyan tud kommunikálni az út alatt?
Egy műholdas (Iridium) telefonon keresztül.
Mennyit fog pihenni, aludni?
Napi 4-6 óra közötti időt töltök pihenéssel, amit időjárástól függően 2-3 részletben fog megvalósítani.
Mi lesz az időbeosztás?
A terv, hogy az egész út alatt naponta 14 és 16 óra közötti időt kenuzással töltsek és így kb. 80 nap alatt, átkenuzzak a Karib térségi Antigua szigetre. Alvás napi 4-6 óra közötti idő, több részletben. És a fennmaradó idő az étkezésre, navigálásra, vízkészítésre, tisztálkodásra, stb. fog elmenni.
Mennyire veszélyes ez az út?
Ha a hajó és a hajós jól össze van rakva, megfelelően fel van készülve, ha higgadt, gyors, precíz, problémamegoldó gondolkodással áll azokhoz a feladatokhoz, aminek a nagy részét a természet produkálja, akkor a veszély mint olyan, meglehetősen minimalizálható.
Ami miatt mégis sokkal felelősség teljesebben kell meghozni minden döntést az abból a fő különbségből származik, hogy a „szárazföldön” az esetek nagy részében ha valami történik hamar jön a segítség (egy baleset után relatíve hamar megkapjuk az ellátást) az ilyesfajta extrém offshore sportteljesítménynél ugyanez az idő mindenképp napokban mérhető. E miatt a legapróbb napi rutin feladatokat is komolyan kell venni, mert a külső segítség hiánya miatt egy kis dolog is végzetes lehet.
Ezen az útvonalon általában milyen mély alattad az óceán?
Általában 3000 és 5000 méter közötti a vízmélység.
Mit fogok enni?
Nagy energiatartalmú, hűtést nem igénylő és kis helyet foglaló készételeket, energiaszeleteket, táplálék kiegészítőket, vitaminokat, csokoládét, stb…
Milyen műszerek és felszerelés van a hajón?
Az óceáni kenu műszerezettsége: VHF rádió, Iridum satelit telefon, Argos nyomkövető rendszer, 2 kézi GPS és egy chartplotter, kézi vízkészítő, EPIRB, kompasz, radarreflektor stb…
Hogyan állítom elő az óceánon az ivóvizet?
Egy speciális kézi víztisztítóval vagy sóevővel ami eltávolítja az átszűrt/átpumpált vízből a sót, mely így ihatóvá válik. Naponta 30-40 perc között kell manuálisan működtetni a víztisztítót, hogy megfelelő mennyiségű ivóvízhez jussak a nyílt vízen.
Hogyan tartom a kapcsolatot a családdal és a barátokkal?
Egy Iridium műholdas telefonon keresztül, amivel az óceán közepén is lehet hívást kezdeményezni és fogadni.
/Gábornak az út alatt lehet sms üzenetet küldeni 160 ékezet nélküli karakterrel, amit ha elküldtök nekem e-mailbe, akkor azt tudom továbbítani a hajóra. - Viktória/
Fél térden vagy ülve fogok kenuzni?
Mindkettő az időjárási helyzettől függően, az oldalt pedig 1-2 óránként váltva.
Mennyit fogok kenuzni egy nap?
Naponta 14 és 16 óra között.
Fogok e zenét hallgatni?
Igen, pozitív, inspiráló és energikus számokat.
Mi lesz a legnagyobb kihívás az expedíció folyamán?
A nyolcvan napra tervezett kenuzás a fizikai és technikai felkészültség mellett, elsősorban mentális felkészültséget igényel. Az egyedüllét és a civilizáció hiányának leküzdése, igen komoly kihívás egy ilyen hosszú expedíción.
Van e, itthoni „háttércsapat”?
Igen, Rakonczay Viktória vezető személyében (szintén a fentebb írt evezős-óceáni múlttal) aki meterológiai információkkal látja el és tartja a kapcsolatot a nyílt vízen levő hajóval. Továbbá az egész projekt alatt informálja hírekkel a szurkolótábort, a szponzorokat, a médiát és a partnereket. További információ: info@ rakonczay.hu e-mail címen.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 08. 08:41, csütörtök | Helyi
Borversenyt tartottak Gyulajon
A helyi önkormányzat szervezésében május 7-én megtartották a gyulaji gazdák hagyományos borversenyét.
2025. Május 07. 10:00, szerda | Helyi
„Amerre a labda gurult, arra mentem én is.” - Buzánszky Jenő
Május 4-én volt 100 éve, hogy Buzánszky Jenő, az Aranycsapat hátvédje Újdombóváron megszületett. Ebből az alkalomból három helyszínen szerveztek megemlékezést a városban.
2025. Május 05. 16:24, hétfő | Helyi
Jelentkezz honvédelmi táborba!
Több, mint egy tábor! Kaland, kapcsolat, kihívás! Kattints az alábbi hirdetésre és jelentkezz május 15-ig!