Hírek
2012. December 04. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Hogyan hatnak a hirdetések a gyerekkori elhízásra?

Az elhízott gyermekekre sokkal nagyobb hatással vannak az élelmiszer-reklámok, mint egészséges súlyú társaikra - egy új tanulmány szerint ez az egyik oka a gyermekkori elhízás járványméretűvé válásának és folyamatos emelkedésének- írja a Fox News.
Az amerikai Járványügyi-és Megelőzési Központ (CDC) adatai szerint az elhízott 6-11 éves korúak aránya 1980-ról 2008-ra 7-ről 20 százalékra emelkedett. A 12-19 éves korúak között szintén megugrott az elhízottak aránya, ugyanezen időszakot nézve 5-ről 20 százalékra.
Annak megállapítására, hogy a gyerekek hogyan reagálnak az egyes élelmiszer-hirdetésekre, a kutatók funkcionális mágneses rezonancia (fMRI) vizsgálatot vettek igénybe, amely a véráramlás mérését használja az agyi aktivitás mértékének megállapítására.
A kutatásban résztvevő 20 gyereknek 60 ismert élelmiszer reklámtáblát és 60 nem élelmiszerről szóló reklámot mutattak. A gyermekek fele elhízott volt, míg másik fele egészséges testsúlyú.
A kutatók azt találták, hogy az elhízott gyerekeknél az agy jutalmazással összefüggő területe jóval aktívabb volt, mint egészséges súlyú társaiknál azt követően, hogy végignézték az élelmiszer-hirdetéseket. Ezzel szemben az agy önkontrollal társított területe az egészséges súlyúaknál volt jóval aktívabb szemben az elhízott csoporttal.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 21. 07:25, kedd | Életmód
Csaknem hétszázezer személyautó cserélt gazdát az első három negyedévben
2025. Október 18. 08:09, szombat | Életmód
Az egy éve elhunyt Kozma Imre atyára emlékezik pénteken a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Egy évvel ezelőtt, október 17-én hunyt el Kozma Imre atya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke, a Betegápoló Irgalmasrend magyarországi tartományának korábbi delegátusa.
2025. Október 17. 07:05, péntek | Életmód
Szallas.hu: minden harmadik foglalás wellnessre szól az október 23-i hosszú hétvégén
Az október 23-i hosszú hétvégén minden harmadik foglalás wellnessre szól, Eger, Budapest, Miskolc, Gyula és Hajdúszoboszló a legnépszerűbb úti cél a Szallas.hu foglalási adatai alapján.
2025. Október 16. 07:41, csütörtök | Életmód
MÁV-csoport: egységesen 25 ezer forint lesz a pótdíj összege a fedélzeten és a csekken történő fizetésnél is
A MÁV-csoport járatain a budapesti, helyi közlekedéshez és a HÉV-hez hasonlóan csütörtöktől egységesen 25 ezer forint lesz a pótdíj összege a fedélzeten és a csekken történő fizetésnél is - közölte a MÁV-csoport a honlapján szerd