Hírek
2016. Június 02. 11:49, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Toplista: 92 milliárd forint a tíz legnagyobb e-kereskedő magyarországi forgalma

A tíz legnagyobb Magyarországon működő e-kereskedő online értékesítésből származó árbevétele 2015-ben elérte a 92 milliárd forintot az előző évi 50 milliárd forintos forgalom után
- derül ki GKI Digital csütörtökön közzétett összesítéséből, amely a magyar tulajdonban lévő, vagy Magyarországon hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező cégeket vette figyelembe.
Az idén másodszor elkészített toplistán szereplő tíz legnagyobb e-kereskedő a teljes online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát adja, a vásárlások számának pedig a 21 százaléka jut rájuk, ami mintegy 4,7 millió vásárlás.
A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos forgalombővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítésből, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése 16 százalékos volt. A tavalyi TOP10 lista szereplői közül kilencen szerepelnek az idei listán is.
A GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják a tíz legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét: a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.
2015-ben a műszaki cikkeken belül főként háztartási fehérárut vásároltak, emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.
A toplista élére, az előző évhez hasonlóan, 2015-ben is a főként műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital került, a cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A második és harmadik helyen az eMAG és a MALL osztozik.
Őket követi a Media Markt, amely az idén is megőrizte 4. pozícióját, majd az élelmiszer házhoz szállítást végző Tesco, amely egy év alatt három helyet lépett előre. A sor a kultúrára koncentráló Libri-Bookline csoporttal folytatódik, 7. a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ötvöző iPon áll, 8. - új belépőként - az Aqua, amely az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruház.
A 9. helyen lévő Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. A rangsort a Tchibo online áruháza zárja.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 08. 07:43, szerda | Belföld
Gál Kinga: az Európai Bizottságnak mennie kell!
2025. Október 08. 07:38, szerda | Belföld
Kövér László: Magyarországon bor és demokrácia egyfajta sorsközösségben léteznek
Magyarországon bor és demokrácia egyfajta sorsközösségben léteznek - mondta az Országgyűlés elnöke kedden Az Országház Bora 2025 verseny díjátadó ünnepségén a Parlamentben.
2025. Október 08. 07:37, szerda | Belföld
KTK: már közel hétszázezer konzultációs ívet kézbesített a Magyar Posta
Pár nap alatt már közel hétszázezer nemzeti konzultációs ívet kézbesítettek a Magyar Posta munkatársai - közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) kedden az MTI-vel.
2025. Október 08. 07:36, szerda | Belföld
Navracsics Tibor: a területi közigazgatásban dolgozóknak köszönhető, hogy lehet jó államot építeni
A területi közigazgatásban dolgozók hitének és elkötelezettségének köszönhető, hogy Magyarországon lehet jó államot építeni