Városlista
2022. január 23, vasárnap - Zelma

Hírek

2020. December 31. 08:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

December 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetésnél a vásárlást kezdeményező fél azonosítására,

a változás az online vonatjegyet vásárló utasokat érinti - közölte a MÁV-Start szerdán az MTI-vel.

Ennek következtében minden jegyvásárláskor a fizetésnél plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassulhat és körülményesebbé válhat.

Kiemelték, hogy az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV-Start és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.

Mindezek miatt a vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve bankokkal való adategyeztetésnél a helyes telefonszám megadása is. Ezen felül tanácsolták, hogy célszerű meggyőződni arról is, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.

A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni - hangsúlyozta a MÁV-Start közleményében, amelyben jelezték, ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.

Az online jegyvásárlásoknál fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999) - olvasható a vasúttársaság közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2022. Január 23. 17:10, vasárnap | Belföld

Ismét megdobálták a rendőröket az illegális migránsok – VIDEÓ

A rendőrség hivatalos személy elleni erőszak bűntette miatt feljelentést tesz az illetékes ügyészségen.

2022. Január 23. 14:03, vasárnap | Belföld

Átadták az idei könyvtári és közművelődési díjakat

Átadták a Minősített Közművelődési Intézmény Címeket, a Közművelődési Minőség Díjat, valamint a Minősített Könyvtár címeket szombaton a magyar kultúra napja alkalmából a Magyar Zene Házában tartott díjátadó gálán.

2022. Január 23. 10:56, vasárnap | Belföld

Halálos baleset a 31-es főúton

Halálos baleset történt szombaton késő este a 31-es számú főút 116-os kilométerében Tenk és Heves között - közölte a rendőrség a honlapján.

2022. Január 23. 09:51, vasárnap | Belföld

Tűz ütött ki a Szent Imre kórházban, egy ember meghalt

Tűz ütött ki vasárnap reggel a budapesti Szent Imre kórházban, a lángokat a tűzoltók kora délelőttre eloltották.