Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2012. Május 21. 14:01, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Jelentősen visszaesett azokon a repülési útvonalakon a forgalom, amelyeken eddig a Malév repült, illetve a kétoldalú légügyi egyezmények értelmében itteni szolgáltatóként csak az egykori légitársaság repülhetett.

Ezek Unión kívüli célállomások. Ez az állapot egy ideig még változatlan marad, ugyanis az útvonalakat csak abban az esetben veheti át új légitársaság, ha a Malév engedélyeinek visszavonása jogerőssé válik - írja a Magyar Hírlap.

Bonyolítja a helyzetet, hogy az új jogosítványokat magyar légitársaság veheti át. Járatbővítésre ugyanakkor olyan formán is lehet számítani, hogy a fogadó ország légitársasága indít a jelenleginél több repülőgépet. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hatóságának illetékese azt közölte a lappal, a Malév helyét kitöltő társaságok új célállomásaikat vélhetően a következő menetrendi időszakban, azaz legkorábban októberben tudják majd meghirdetni. A hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elmúlt évtizedekben megkötött összes kétoldalú egyezményt felülvizsgálja.

A gyakorlatban viszont addig hatalmas űr tátong a magyar polgári légi közlekedésben, ami megmutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában is. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője azt mondta: a Malév februári leállása az EU-n kívüli célállomások esetében leginkább négy, jelentős forgalmú útvonalon éreztette hatását. Moszkvába, Kijevbe, Tel-Avivba és Isztambulba közlekedett a legtöbb utas Budapestről az EU-n kívüli célállomások esetében, és ezeken az útvonalakon a legnagyobb forgalmat a Malév bonyolította le. Mivel ezekben az esetekben nincs kijelölt magyar szolgáltató, csak a partner ország légitársasága maradt, amelyik vagy nem tud, vagy nem akar kapacitást bővíteni. A repülőtéri forgalomban ez úgy mutatkozik meg, hogy csökkent az utasszám – ha ez az állapot egy évig a jelenlegi szinten maradna, a négy város esetében kétszázezer utassal csökkenne a forgalom –, a jegyárak pedig a Malév leállása óta, mivel nincs verseny a légitársaságok között, harminc százalékkal emelkedtek. Ugyanakkor olyan útvonalakra, amelyeket eddig csak a Malév repült, nem „jelentkezett” más légitársaság.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

Használtautó-kereskedőt buktattak le az adóellenőrök

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz

A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz, hogy a magyar üzemanyagárak ne szakadjanak el attól - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szerdán.

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő